PROMJENE U ORGANIZACIJI NASTAVE U VRIJEME PANDEMIJE COVID-19 NA MEDICINSKOM FAKULTETU U ZAGREBU

07..05.2022.
11:00-11:20

PROMJENE U ORGANIZACIJI NASTAVE U VRIJEME PANDEMIJE COVID-19 NA MEDICINSKOM FAKULTETU U ZAGREBU

Sanja Dolanski Babić, Mirza Žižak i Tihomir Babić

PROMJENE U ORGANIZACIJI NASTAVE U VRIJEME PANDEMIJE COVID-19 NA MEDICINSKOM FAKULTETU U ZAGREBU

Premda je Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu (MEF) među prvima koji je u nastavni proces uveo informacijsko-komunikacijske tehnologije (ICT), tek izradom Strategije razvoja e-učenja 2008. godine ostvaruje se značajan pomak. Ključnu ulogu u tom razvoju ima Ured za e-učenje MEF-a koji koordinira aktivnostima u primjeni i implementaciji e-učenja u nastavni proces. Pod njegovim vodstvom MEF izrađuje vlastiti sustav za upravljanje nastavnim sadržajima i aktivnosstima (LMS) koji se u nastavu uvodi početkom ak. god. 2008./2009. Tijekom proteklih 14 godina Ured je provodio niz akcija na promociji i razvoju e-učenja te organizirao preko 40 dvodnevnih radionica kojima je preko 700 nastavnika MEF-a uvedeno u virtualni svijet. Kontinuirani razvoj LMS-a i intenzivni rad na edukaciji nastavnika omogućio je MEF-u da se s pojavom izvanrednih uvjeta rada uslijed pandemije, ali i zbog smanjenja prostornih kapaciteta MEF-a uzrokovanih potresom u Zagrebu u ožujku 2020. gotovo bezbolno prijeđe iz klasičnog u virtualno okruženje. U vrlo kratkom roku i nastavnici i studenti prelaze na nastavu u virtualnom okruženju pri čemu LMS postaje ključni medij putem kojeg se održavaju predavanja u realnom vremenu, postavljaju i pregledavaju video uradci, provode pismeni i usmeni ispiti na daljinu pod nadzorom ili npr. provodi klinička nastavu po modelu “simuliranog bolesnika”. Usporedit ćemo aktivnosti na LMS-u unatrag 5 godina na nivou integriranog preddiplomskog i diplomskog studija medicine na hrvatskom jeziku i prodiskutirati utjecaj promjena u načinu podučavanja i vrednovanja postignutih ishoda učenja u odnosu na razdoblje do 2020. godine na primjeru oglednog kolegija.

Ključne riječi: studenti, kvaliteta, upravljanje promjenama, e-učenje, ispiti na daljinu pod nadzorom